Winkel van Stichting LIEF

Op 11 maart 2017 opende stichting Lief de winkel aan de Calsstraat 2.
In het begin waren er 2 dagen in de week dat de winkel open was en dat onze leden daar hun spullen konden komen ophalen en uitzoeken.
Maar ook kwamen er veel mensen over de vloer die geen lid waren, maar wel met een kleine beurs rond moesten zien te komen. Dus wat is mooier dan voor zoveel mensen klaar te staan en die gebruik kunnen maken van de spullen in onze winkel. Het werd zo druk dat we uiteindelijk meer dagen in de week open zijn gegaan. De verkoop van spullen met super lage prijzen maakt dat Stichting Lief open kan blijven en dat hiermee de kosten gedekt kunnen worden.

Voor de leden van Stichting Lief blijven de kleding en speelgoed uiteraard gratis. Ondertussen werd ook de vraag naar onze diensten groter en hebben we de lat hoger moeten leggen qua inschrijven als minima bij Stichting Lief.
Zo weten we ook dat we de juiste doelgroep binnen de Stichting mogen ontvangen. Nog steeds bereiken we mensen die maandelijks de eindjes aan elkaar moeten knopen en dankzij onze winkel ook echt kunnen winkelen voor een super lage prijs.

Stichting LIEF is opgericht op 19 november 2014, en we zijn sinds 23 december 2014 officieel een Stichting.

Winkelmedewerkers:
Joke, Antoinette, Gerald, Nino.
Kantoor:
Joyce, Jean-Paul en Sylvia

Wat doen wij?

Elke week op zaterdag delen wij, aan de leden die zich ingeschreven hebben daarvoor, fruit, brood en maaltijden uit in onze winkel aan de Calsstraat 2 te Helmond.

In onze winkel kunnen onze leden kleding, speelgoed, boeken, spullen voor in huis enz., uitzoeken.
Daarnaast proberen we onze leden te helpen met hulpvragen waar mee ze vastlopen bij instanties en kijken of we het sameen met hun kunnen oplossen.

Ook organiseren wij diverse evenementen. Elk jaar is er een paasbrunch, een picknick in het park, een bbq, een oudjaarsborrel en een carnavalsmiddag. Dit gaat allemaal in overleg met onze leden. Ook poberen we elk jaar een kerstpakket in elkaar te zetten en deze uit te delen.